min fina älskade ponny!

hej på er, min uppdatering har sugit men har inte ridit särskilt mycket nu :/
som ni har läst här så har jullan ridit min ponny, och de verkar ha gott super.
glad att hon sköter sig och inte busar runt som en galning!
idag va jag iaf ute i skogen och myste med diza.
SÅÅÅÅÅ himla skönt att bara rida iväg och rensa huvudet, tänka i lugn och ro.
därför bli man så glad när hon sköter sig perfekt, eller nästan i alla fall!
haha! jo vi blev först lite rädd för en hund, sen råkade vi kliva ner oss i ett hål
så då blev diza så rädd att jag var tvungen att hoppa av och leda henne.
väl uppe på hästen igen red jag förbi andra hästar och då gnäggade hon och
hade sig, när jag var på hemvägen skrittade jag på långa tyglar och satt och kollade
runt och då plötsligt väldigt nära kom en hund och började skälla!
diza blev livrädd och kastade sig rakt åt höger.
och lilla nelly hängde på sidan av diza, tur att jag iaf satt kvar!
bra där nelly, du sitter så stadigt i sadeln så!
söt ponny efter ridningen!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback