Hoppträning

I torsdags hopptränade jag på Isa, vilket gick väldigt bra. Vi började med att rida fram och jag skulle få Isa att inte dra i väg så mycket i galoppen och hon gjorde faktiskt inte det sen ;) Vi hoppade fram på ett kryss på en volt i galopp, i början kom vi lite fel men sedan gick det bättre! Vi avslutade sedan med att hoppa en bana med lite titthinder. Jag fick hoppa banan två gånger först en gång lite lägre och sedan en lite högre. Första gången gick bra, fast vi kom lite fel på nått hinder. Andra gången kändes hon superfin, vi kom helt rätt i kombination, allt gick bra förutom sista hindret som jag svängde lite försent till så vi kom helt fel på. Därför fick vi hoppa om det igen och kom fel då med så hon typ stannade innan och jag trodde inte hon skulle hoppa men det gjorde hon! Vi fick ta hindret en gång till och då kom vi helt rätt :)


Bild från 2010.












Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback