Dressyrtävlingen ;)

Idag var det dressyrtävling i Vetlanda, km:et. Jag red iaf Isa i LC:2 och Russin i LB:1. Alltså börjar vi med Isa, hon kändes riktigt fin på framridningen. Hon var mjuk och lagom tempo och jobbade rikigt bra! Jag gjorde lite skänkelvikningar och öppnor för att hon skulle mjukas upp och dom gick de flesta gångerna kanon ;) 
Väl inne på banan så kändes lika fin som på framridningen, några missar fick vi hon slog upp huvudet i galoppfattningarna fast det var inte några stora missar direkt. Det slutade med 65,36 % och en andra placering, duktiga ponnyn! :) Ärevarvet gillade hon med, jättekul tyckte hon ;)
Russin då, han gick verkligen hur bra som helst på framridningen! Mjuk, bra framme och jobbade jättebra. Vilken trav han hade då, underbar! :) Efter galoppen blev han ännu finare och i galoppen kändes han med fin. När vi sedan kom in på banan och jag red runt där kändes han lika fin som på framridningen. Fast sen när jag började rida programmet så gick han inte fram ordentligt och hängde sej lite i handen och gick inte som på framridningen. Lite öppen i form med och jag tappade väl in ridning lite med. Vi slutade iaf på 59,31 % vilket var bra ändå, man får ju faktiskt tänka på att han bara är 5 år så han behöver ju träna ;)
 
Här kommer filmen på mej och Isa, en bild med ;)
 
Taggade ponny? Ja!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback