Dressyr

Idag blev det först ett pass med Russin på banan och den var helt okej att rida på, nästan avsmält och nästan upptinad. Han gick iaf riktigt bra, kändes mjuk och fin. Lyssnade och gick rikigt bra i traven, trampade under sej och fin så härlig trav! I galoppen gick han ner lite långt i bland och blev lite lång men annars fin ;) 
 
Sen åkte vi till ridhus med Isa då jag skulle träna med div 2 laget (dressyr) som jag ska vara med i. Hon gick också bra, lite stel. Hon var lite spänd i början, framförallt innan jag satt upp så var hon ganska stressad och hade inte riktigt samma åsikt som jag, likadant i början av passet. Töntade sej för en del saker och taktade en del. Efter det så funkade hon bra när hon kom ner och jobbade. Då var hon mjuk och gick där hon skulle i både trav och galopp, däremot blev hon lite för pigg i galoppen ibland så jag några små bocksprång ;) Vi avslutade med att rida igenom LA:1 och där kändes hon fin, behöver träna lite på skänkelvikningar och lite annat men annars är jag nöjd :)
 
Tre bilder från passet med Isa.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback