Dressyrträning!

Igår var det det dressyrträning för Isa och mej och Isa kändes riktigt fin! :) Vi jobbade som vanligt mycket med vänster sidan då hon inte riktigt vill jobba där hela tiden. Sedan fick vi göra en del övergångar mellan trav-galopp vilket funkade efter ett tag, om jag red och såg till att hon inte smet undan. När jag väl fick igenom allt så jobbade hon riktigt bra i både traven och galoppen, fick riktigt fin gång ;) Sen tränade vi några skänkelvikningar också, de första blev inte så bra men när jag talade om för henne att hon var tvungen att flytta sej så gjorde hon det väldigt bra (även om damen har lite bestämda åsikter ibland, inte bara i skänkelvikningar utan när hon ska jobba också!). 
Som sammanfattning kan man säga att jag är supernöjd med min härliga ponny! :)
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback