Helgen

Igår började jag med att rida Russin en tur i skogen och han verkade tycka det var kul och härligt att komma ut!
Sen red jag Isa en tur i skogen med mamma och Johanna, vilket hon tyckte var kul kan jag säga ;) Hoppade över två bäckar, för man kan ju inte gå över dom. Sen i sista galoppen låg vi sist (jag låg snett bakom Ballerina och Dilko först) då blev hon så satans pigg och säger "jag kan gå om dom matte, kom igen!". Däremot får hon ju inte det och jag håller igen henne, så då gör hon allt för att jag ska släppa henne alltså galopperar på sidan, försöker kasta sej frammåt mm. Haha, söta ponnyn och när vi stannade stog hon och studsade :)
 
Idag red jag Russin först igen i skogen med mamma. Vi tog en rundan som han tycker om och som det blir mycket galopp på. Så i galoppen på hemvägen ökade mamma lite och det tyckte han var jättekul och drar ett rätt stort bocksprång ;) Bara för att jag kommer lite i obalans någon sekund så ska han dra om Ballerina, haha (han fick det såklart inte). 
Isa fick ett pass på banan och hon gick bra. Lite stel ibörjan men släppte sen och lev fin mot slutet. Hon blev lite väl på i galoppen annars fin där med. Som avslutning fick hon hoppa lite, en linje en gång åt varje håll. Inte över några stora hinder, dom var typ 40 cm men hon tyckte det var så kul (jag med) :) Så idag gjorde jag min ponny glad! Och ni får några bilder också då min snälla syster fotade lite, kommer i ett enskilt inlägg.
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback