Veckan!

Den här veckan känner jag att det har blivit riktigt dålig uppdatering men här får ni iaf ridning under veckan ;)
 
Måndag- Dressyrträning med båda, Isa var först ut. Med Isa var det där vanliga att först få loss henne ordentligt framför allt i vänster varvet. Det fick jag också och då blev hon kanonfin, sen gjorde vi bla. skänkelvikningar och 10-meters volter. Det funkade bra, volter blev det dock lite problem med i början. Sen var det Russins tur, vilket gick bra! Fick lite tips på hur jag skulle rida honom och då blev han ännu finare och fick jättebra gång :) Blev en hel del tid på övergångar också!
 
Tisdag- Hoppträning för Russin. Mycket vikt på avstånd och svängar, vilket funkade bra för oss (oftast!). En del gånger fick vi lite missar och kom fel då jag släppte han för mycket och inte red ordentligt. Annars var det väldigt bra övningar och sådant vi behövde träna på :)
 
Onsdag- Russin, fick en lugn tur i skogen mest för att sträcka på benen efter träningarna men det verkade han gilla iaf. Isa- En tur i skogen med Johanna på en glad och pigg ponny! :)
 
Torsdag- Isa fick ett dressyrpass och så tog jag ut två bommar att trava/galoppera över, mest för att det skulle bli roligare för henne. Bra gick hon också, lyssnade och var mjuk o fin! Bommar var stenkul tyckte hon och studsade lite innan i galoppen, haha! Det var, "släpp mej då!". 
Russin fick en liten promenad.
 
Fredag- Russin fick ett pass i skogen, galoppträning. Något som han tyckte var roligt och drog gärna på :) Vi tog lite längre än den vanliga rundan så lite trött var han allt. 
Isa fick en promenad.
 
Idag- Russin en tur i skogen, båda uppskattade den nog lika mycket så det blev en mysig tur i härligt väder! 
Isa fick en promenad :)
 
// Julia
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback