En bra helg

Den här helgen så har en hel del hunnits med, så igår började jag med att rida båda två i skogen. Först ut var Quini som gick en tur i skogen själv och hon skötte sej bra :) Tyckte det var kul och kom så gärna ut iskogen.
Sen var det Isas tur och då blev det en tur i skogen tillsammans med Johanna. Man kan säga att hon hade lite energi och tyckte det var något roligt. Så hon studsade runt, flög upp i luften från skritten och när vi träffade på några hästar i en hage så spänd hon bara upp sej lite :p Utöver det så klippte jag Quini igen då hon hade satt rätt mycket päls så nu är hon fin igen!
 
Idag så började jag att rida Quini vilket alltså blev hoppning vilket hon  tyckte var jättekul. Jag byggde upp en liten bana och hoppade lite lägre och avslutade med den på 90 cm. Tycker vi gjorde det rätt så bra, hon kunde iaf det här och hoppade bra språng :) Piloten får nog träna lite på styrning men det var bara andra gången jag hoppade henne och jag är nöjd med passet!
Sen så fick Isa komma ut en liten tur i skogen ensam och hon tyckte det var kul. Det blir att man får vända och efter det låg hon på något kan man säga! Piggt på hemvägen och det blev lite studs även idag och jag o min busponny busade lite oxå :)
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback