Hoppträning

Idag så var det dax för hopptäning för mej och Quini och jag kan säga att jag hade en pigg ponny :) Jag skulle börja med att hoppa fram på ett räcke och man kan säga att det gick sådär. Hon drog iväg med mej som en liten vante och tyckte "NU hoppar vi matte" så det blev lite lydnad för att visa att det inte var okej. Dock hjälpte det inte fullt ut, utan jag fick faktiskt byta bett på henne (rider på tre-delat fullcheek) men nu fick jag låna ett hissbett. Jag är själv ingen vän av skarpare bett men hon blir både stark och okontrollerbar när vi hoppar utomhus och det gick faktiskt betydligt bättre med detta bett. 
Till hoppningen, vi fick träna att hoppa linjer runt banan (4 räcke ena sidan, 2 oxar andra) med olika avstånd emellan vilket var en jättebra övning! Här var vi tvungna att tänka och verkligen rida för att få in en rytm och komma rätt samt kunna reglera galoppsprången. Det blev lite att tänka på men jag hade mer koll på henne nu och sista gången fick vi till riktigt bra språng där jag red och såg distanserna. Så jag får säga att det var en bra träning på en glad ponny :) 
Min mästerfotograf (syster) var med idag så här får ni en del bilder, resten kommer.
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback