Kristina Cup, Växjö

Den här helgen har alltså till viss del bestått av hopptävling i Växjö med Quini, där vi red Kristina Cup vilket betydde Lc igår och Lc+5, Lb idag. Tävlingen gick mitt inne i Växjö på Värendsvallen och vi hoppade alltså på gräsplanen innanför löparspåret, det var både häftigt och gav en större "bana" känsla ;) Då vi har varit lite svajjig ett tag nu ville tyckte jag det var bra att det enkelt och lätt vilket vi också gick in och gjorde! 
Gårdagens Lc: På framhoppningen kändes hon fin, taggad. Fick dock ett stopp på räcket men det var bra för sen red tog Julia och red i stället för att åka häst. Hon taggad till ännu mer innan start då C-ponnyernas prisutdelning var innan :p Till rundan, hon tyckte det var kul och vi rullade över alla hindrena men tvåans bom ramlade ner så 4 fel blev det men en bra runda ändå.
Dagens Lc+5: Kändes lika fin på framhoppningen idag och när vi kom in på banan tyckte hon det var lika kul också. Rundan flöt på ännu bättre än igår, fina språng, bra galopp och en dubbelnolla samt en tid som räckte till en andraplats!
Lb: Det var bedömning A:1a (alltså omhoppning om det är fler på samma "fel"). Den här rundan kändes så himla bra, några språng där vi kom lite nära men annars jättebra flyt och hon lyssnade på mej. Allt kändes så enkelt och det resulterade i en nolla. Då jag var enda nollan blev det även vinst i klassen och Kristina Cup :D  Segertäcke och leda ärevarvet tyckte min ponny och jag var stenkul, jag kan lova att hon fick springa!
Kan bara säga att den här helgen har vi gjort tre bra rundor med bra känsla och jag är supernöjd över min så grymt duktiga ponny! Bästa Quini <3
Filmer och bilder kommer med såklart. 
 
 
 
 




Så fin :)

Svar: Tack! :)
teambockaberg.blogg.se

2015-08-10 // 11:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback