Hoppträning

Idag så har jag och Quini varit i väg på hoppträning och jag får säga att det gick riktigt bra! Även denna gången var det en del lydnad och kortare distanser. Lite kluriga vägar var det allt och när jag inte red ordentligt och inte fick tillbaka henne kom vi fel. När jag red, fick upp rumpan och stog i lätt sits samt fick ordning på henne så stämde distanserna och vägarna blev bra. I slutet la vi ihop det här till en liten bana och det fick vi ihop riktigt bra. Då jag gärna blir lite "efter" i laddningen gav mej tränaren tips på hur jag skulle göra och fick avsluta med ett räcke+en kombination för att testa. Och oj, vilken skillnad jag kände! Ponnyn hoppade som en stjärna och allt stämmde, så härligt :D  Allt blir så mycket lättare när jag får tips och fattar hur jag ska göra, då funkar allt :)
 
Har tyvärr ingen film/bilder från idag, så får bjuda på en gammal! Ponnyn <3
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback