Igår: Dressyrträning.

Nu var det ett tag sen jag och Quini tränade men igår så var vi i väg på dressyrträning, något som var välbehövligt! Det blev mycket jobb med att få igenom henne och få igenom ställningen i vänster varvet. Quini ville gärna smitta och bli rak, jag håller inte efter ordentligt och tror hon ställer tillräckligt=bakbenen och ryggen hänger inte med. Så vi hade mycket fokus på att få loss henne och det fick jag med lite jobb, med någon som sa hur jag skulle göra och som såg mina missar. Vilken fin ponny jag fick då :) Traven blev underbar och likaså galoppen, det känns när hon jobbar rätt. Så en bra träning med bra tips!
Gårdagen bestod också av ett dressyrpass med Isa, som gick bra. När matte sa till henne att jobba så gjorde hon det och då kunde hon göra både skänkelvikningar och öppnor hyfsat ;)
 
Idag har bägge ponnyerna fått komma ut i skogen och springa, både hade kul och matte med. Med Quini märkte jag faktiskt skillnad när jag la en padd under min hoppsadel så den inte hamnade i bakvikt, jag hade lättare att få en bättre sits och det köndes som hon trivdes bättre :) En liten ändring kan ge resultat!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback