Hopptävlingen i Vetlanda

I torsdags var alltså jag och Quini iväg och hoppade en La i Vetlanda på deras stora fina gräsbana. Detta var våran andra La och hoppade gjorde hon! För det första tyckte Quini gräsbanan var superrolig och sprang mer än gärna fort på den så kul att matte fick galoppera lite extra innan start :p Startsignal och iväg, de fyra första hindrena går klockrent, bra tempo och flyt. Vinglig väg till 5:an gör ett dåligt språng och rejäl rivning=lite osäker ponny och stopp på 6:an. Ny anridning och vi kommer över både 6, 7 med bra språng, efter 7:an tappar jag henne på ytter och där får vi ett stopp till in i kombinationen. Tar ett hinder på vägen ut vilket inte är något problem.
Så vi hade tre hinder kvar och hade kunnat få en bra runda om jag hade rättat till mina misstag innan det var försent.. Bara lite småsur på mej själv när vi började med sånt bra flyt/språng! Bara att ta nya tag och rätta till sina misstag, det heter väl "att man lär sig av sina misstag"? Ponnyn var iaf duktig och hoppade kanon :)
Skickar med två vackra filmbilder.
 
 
 




sv. tack! Jag tror det också :)

2015-06-23 // 09:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback