Två tävlingar på två dagar

Den här helgen har bestått av två tävlingar för min och Quinis del, igår dressyr i Vetlanda och idag hoppning i Nybro. Utöver det hann vi med en hoppträning i tisdags= fullspäckad vecka!
 
Hoppträning i tisdags- Vi hade mycket fokus på lydnad och började med att rida över cavaletti där fokuset låg att hästarna skulle behålla samma lugna tempo. Sen fick vi rida galoppbom med 2 galoppsprång emellan och få in en bra rytm. Jag fick sedan avsluta med att hoppa lite,började då med galoppbommarna och forsatte med lite kluriga linjer. Tycker träningen överlag gick bra, hon hoppade fint och jag hade en bra känsla med distanser och sprången. Några stopp fick vi när vi kom lite väl fel men nöjd med träningen :) Skickar med samma filmsnut som igår.
 
Dressyrtävling LB:1- Vi åkte in till Vetlanda mest för att testa och se hur det gick och det gick ändå hyfsat. Tyvärr  är hon lite ostadig i formen och det jobbar vi på så och sen kunde jag haft bättre vägar. Galoppen var den delen som hon kändes finast i och där hade hon bra form och matte red, dock fick vi byten i galopp snett igenom. Så en del missar och lite att träna på, så vi slutade på 53,57%. Några vackra filmbilder från det fin regnvädret!
 
Hopptävling LB & LB+5- Den här dagen var knappast våran bästa och vårat resultat är därefter. Första klassen, LB kändes hon ofokuserad och osäker i. Vi fick inga distanser och det gav ett resultat i ute på 4:an.. Så det var bara att tagga om till LB+5 och här gick det åtminstone bättre och bättre känsla. Lite osäker även i denna klassen men jag satte upp ett bättre tempo och försökte hjälpa henne mer. Så hoppade bra gjorde hon, dock fick vi 2 stopp+tidsfel=15 fel. Fast jag är nöjd att vi kom runt grunden och att känsla var betydligt bättre än klasen innan. Nu får vi båda helt enkelt träna vidare och ta nya tag! 
Filmbilder från andra klassen, här hoppade hon bra :)
 
 
 
 




» ronja

hoppas du kan hjälpa mig vinna en väska från by malene birger genom att slänga in en liten kommentar på mitt bidrag, tävlingen avslutas ikväll, hoppas ha flest kommentarer då eftersom det blir vinnaren! http://www.autre.fi/bloggar/streetstyle/ronja-flygare

2015-05-31 // 22:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback