Dressyrtävling igår

Igår var det km-dressyr i Vetlanda och då tog jag med båda ponnyerna och red varsin klass med. Quini fick gå en LC:1 och Isa en LB:1. Först ut var alltså Quini och på framridningen kändes hon riktigt fin, hon var mjuk med fin form och ett lagom tempo samt avslappnad. När vi kommer in i det andra ridhuset där vi ska rida programmet blir hon lite spänd och ville gärna springa på innan vi startar. Själva programmet går bra, hon är fortfarande lite spänd men har en bra form och gör de flesta övergångarna och andra delarna bra. Tyvärr blir hon rädd då en dörr var öppen och sen hade vi några missar bl.a efter andra galoppen då hon ville dra iväg och jag fick ta tag i henne (så vi slapp hoppa ut :P). Ritten slutar på 65.93% vilket jag absolut är nöjd med och ponnyn var duktig :)
Som nummer två var Isa och även hon kändes fin på framridningen, endast lite taggad men annars trevlig form, mjuk. Inne på banan är hon avslappnad och programmet är inga problem! Stadig i formen, lyssnar och mjuk i sidorna men med en miss vilket givetvis är ett omslag i galoppen som drar ner en del poäng. Sen gjorde jag andra volten lite tidigt och för stor men förövrigt en bra känsla vilket också slutade på 66,42%.
Precis utanför placering med båda men är nöjd över båda ritterna och ponnyerna, film kommer!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback