Helt underbart väder!

Alltså de senaste dagarna har det varit så himla fint väder, sol och typ 17 grader vilket betydde att jag igår red i bara en långärmad tröja :) Förövrigt hade jag och Quini det jättehärligt i skogen, hon var pigg o glad.
Idag har Isa fått komma ut och åka, vi var nämligen på Working Equitation-träning (smidigt när Johanna ändå skulle dit!) och jag får lov och säga att hon skötte sej bra ändå ;) Inte för att hon började med att visa sin bästa sida då hon fick syn på blå tunnor som matte sa att hon skulle hälsa på, då blev det lite småresningar samtidigt som man snurrade åt andra hållet.. Sen gick iaf själva träningen bra, vi kunde öppna grind men inte riktigt stänga (hon tyckte repet var läskigt när det blev hängande mot henne). Vi stannade jämte ett bord med vaxduk och jag lyfte upp en kaffekanna medan Isa stod still, red volter runt de blå tunnorna och så red vi in mellan två bommar med hinderstöd framför och plingade i klocka, backade ut. Dessa delar gjorde hon superbra och sen red vi som en banan med alla hinder i slutet och vi klarade nästan allt (kunde dock inte stänga grinden). Som avslutning fick Isa ha kul, det stod nämligen några låga hinder på utebanan och då träningen inte var så jobbig så tog vi och skuttade över dom två gånger :)
Quini har också blivit riden idag och hon fick ett dressyrpass vilket gick bra. Hon hade fin form, var mjuk i sidorna och jobbade bra i båda varven även om vänster var lite jobbigare. Kändes som om hon jobbade bra med bakbenen och ryggen precis där jag vill ha henne, så ett bra pass ;)
 
Har hunnit med att fota under dessa fina dagar och bilder kommer under nästa vecka, här är ett smakprov från idag. Bilden hade varit ännu finare utan gräset!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback