Tävlingsdag

Känner verkligen att uppdateringen har varit dålig nu ett tag men ska försöka bättra mej, är ju snart höstlov ;)
Idag har iaf jag och Quini varit iväg på hopptävling i Tingsryd och vi startade Lb, La. Första gången inomhus sen i våras men en klass var en bra känsla. Första klassen var Lb:n och i den här är hon fin, flyt till 4:an där vi får ett stopp vilket var mitt fel (Hindret kom plötsligare än jag trodde, stod snett bakom ett längs sargen) så hon hinner inte riktigt se det. På det igen och resten av rundan flyter på med fina språng och bra känsla :) Resultatet blir alltså 4 fel.
La:n är näst på tur och här började vi väldigt fint tills 4:an där blir det stopp. Hindret hade en vattenmatta under som hon inte brukar titta på men på filmen ser det ut som om hon precis innan hindret "shit, vad är det här!". Kommer på det igen och då hoppar hon tveksamt men sen blir det stopp på 5:an=ute. De första hindrena var hon superfin men sen vet jag inte vad som hände, kanske hade vattenmattan en del i det? Jag får ta och analysera filmen så får vi se om jag kommer på problemet.
Några vackra filmbilder skickar jag med :)
 
↑Från La:n och kolla hennes bakben här↑
Lb:n
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback