Senaste ridpassen

I fredags stod det alltså hoppning på schemat och här blev det mest fokus på gymnastikhoppning. Quini tyckte att hoppning var väldigt roligt så min första övning att hoppa som en åtta gick sådär. Damen drog gärna efter första hindret och ville helst ligga ner i svängen till nästa ;) Efter en stund fick vi till det och sen tog vi det några gånger igen under passet! Nästa sak bestod av en linje med räcke-ca 9,5 m cavaletti-ca 9,5 m oxer. Här försökt jag få in 3 galoppsprång mellan varje men Quini ville helst dra. Till sist fick vi till den övningen oxå och som avslutning tog vi bort räcket och hoppade cavaletti-oxer lite högre, fin ponny :) Fler bilder får ni under veckan när jag har tid.
 
Gårdagen bestod av dressyrträning för Sissi Lilja som klubben hade ordnat. Vi tränade då i grupp och började med en övning att rida på volt och verkligen se vägen. Sen red vi skänkelvikning först från medellinjen och sedan från spåret, dessa övningar gjorde Quini superfint, hon var verkligen mjuk och jobbade! Hade önskat lite bättre flyttning åt vänster men det behöver ryttaren träna på med. Galoppen gjorde vi på spåret med volt vi C, A och här drog hon iväg lite i höger sidan men när jag fick tillbaka henne fick hon härlig galopp ;) När vi travade av var hon så himla avslappnad och sökte sej jättefint neråt, ett bra pass kan man säga! Sen måste jag ge min ponny en stor guldstjärna som skötte sej galant med i/urlastning trots att jag var själv :D
 
Till sist blev det en härlig skogstur med mamma och Ballerina idag, ponnyn tyckte om att få springa och jag hade inte heller något emot det ;)
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback