Resultat hopptävling

Igår var alltså jag och Quini iväg på årets första hopptävling i Jönköping, vi hoppar två Lb:er. Till båda klasserna får jag säga att hon var riktigt fin på framhoppning och vi får till bra språng. Första klassen börjar jättefint tills linjen 6-7, där får vi ett stopp på 7:an då vi får in ett halvt galoppsprång och hade nog inte klarat hindret annars. Slutar på 4 fel men för övrigt var hon superfin, kändes som hon hade tryck i galoppen! :)
Andra klassen börjar vi med att riva 1:an (rent slarv av Quini faktiskt) och sen jag rider inte till 3:an (har inget tryck i galoppen!) så det blir ett stopp men det var en ren ryttarmiss. Resten av banan flyter på hur bra som helst för då red jag och hon hoppade. 8 fel i denna klassen men bra känsla efter missen och bra språng. Är nöjd trots resultaten men nästa gång får jag se till att rida med en gång ;)
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback