Ett försök att komma igång igen?

Efter en långtids uppehåll så känner jag för att testa och uppdatera här igen! Kanske mest för min egen skull, att ha det lite som en dagbok där jag mest kommer uppdatera om hästarna men även åsikter/tankar. Hoppas att ni som läser kommer uppskatta inläggen och "nystarten" även om det inte kommer handla om uppdatering varje dag.
 
Tycker vi börjar med en uppdatering om mig och hästarna så ni får veta vilka vi är.
Jag bakom tangeterna heter Julia och är en 21-årig tjej som bor strax utanför en liten by och har ett helt vanligt jobb inom kök. Mitt största intresse är givetvis hästar, något som jag ägnar min mesta lediga tid till men jag tycker även det är roligt att träna själv vilket jag försöker hinna med några gånger i veckan. Jag äger 2 hästar som jag har på vår gård där det förövrigt finns gott om andra djur och fler hästar.
Min ena häst eller ja hon är faktiskt ponny kan jag presentera i evigheter men vi tar en snabbis! Hon heter Derryquin Tweedledee och är en import från Irland, född 2001. Hon är till hälften renrasig connemara, e. Tempelbready Fear Bui. Hon har varit hos mig sen hösten 2014 och under den tiden har vi hunnit med att tävla hoppning, dressyr samt WE med blandade resultat (tänker att jag ska göra ett inlägg om vår resa!). Quini iaf som hon kallas är en pigg ponny och därav älskar fart, allt ska gå så fort som möjligt (helst!) men förövrigt snäll i det mesta.     
Min andra häst  heter Tiffany Mor Hill och är e. Click and Cash, samt u. Penny Mor Hill som är ponny vilket betyder att hon är hälften havlblod, f. 2013. Tiffany kom till mig i slutet av september förra året vilket betyder att vi inte har hängt ihop så länge! Tiffany är en pigg häst hon med och  nyfiken på det mesta samt väldigt social. Tanken är att främst satsa på hoppning med Tiffany och än så länge har vi mest tränat ihop oss :)
 
Jag tänker att ni nu får hänga med i vår vardag och lära känna oss bättre under tiden, hoppas ni vill hänga med oss! :)
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback