Är en ponnyspark värre än rollkur?

Ja det är faktiskt frågan. Är det värre att Nellie Berntsson bankar till sin häst för att den ska hoppa över ett hinder än att Anky van Grunsven drar ihop sin häst på varje framridning?

Eller är det värre att Nellie använder pelham på sin ponny än när en elitryttare som har varit uppe i toppen innan hon var född använder ett skarpare bett?

Mitt svar är nej det är det inte. Det Nellie gör är faktiskt inget hon ska få en massa skit för, för det är ingenting mot vad andra ryttare - uppe i toppen gör. Jag har inte sett Nellie rida live och jag är inte speciellt förtjust i hennes blogg (inget fel på bloggen men jag är språkpolis vad gäller skriftspråk). Men jag anser att det är otroligt fegt att anonymt kritisera en 11-åring för något så litet som ingen annan reagerar på.

För mig är det mer eller mindre personliga påhopp som gangsterponnyn ägnade sig åt och jag är helt med Nellie vad gäller att få bort den bloggen. Jag tror inte att jag är ensam om det heller, om jag ska vara ärlig. Det var fegt och onödiga påhopp, att sedan våga påstå att bloggen var bra. Då är man inte riktigt klok. Ärligt talat var det riktigt synd om dem som h*n skrev sitt skvaller om.

Och det behövdes en 11-åring för att lösa det här. Go for it säger jag bara! Även om jag inte läser hennes blogg måste jag säga att det här - det var riktigt bra gjort.






Tack Johanna. Stort av dej att våga stå upp för saken i din blogg. 1000-tack.

Många kramar

2011-08-07 // 11:11:26
» Ebba

Haha klart:P

2011-08-07 // 11:27:25

Ni får en länkning på min blogg som tack =D

2011-08-07 // 12:05:49

Anky är BRA mycket värre än Nellie.

Inget i jämnförelse..

Om han har vilja och SKA över,då får man ha lite kraft octkså för att verkligen KOMMA över.



Jag tycker att Nellie rider riktigt bra!

2011-08-07 // 14:08:32

Heelt rätt!!

2011-08-07 // 15:38:11

Kan inget annat än att hålla med!

2011-08-07 // 19:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback