Hop-Zon

Kan ju skriva en liten presentation om Skruttens stam. Man ska inte döma hästar efter namnet. Skrutten han är efter Hip Hop som bland annat kom 3:a i derbyt i Falsterbo iår med nya ryttaren Erika Lickhammer.


Här har vi då honom. Hip Hop är i sin tur efter Feliciano som precis som Hip Hop har ridits av Maria Gretzer.

Frågan är om jag inte har den bilden som poster? Får nog leta tror jag ^^ I vilket fall så är Feliciano efter Irco Marco.

Trevlig hoppstam på pappas sida med andra ord ^^

Det var pappas sida då så fortsätter vi med mamma, Chessmin som är efter Chess.

Chess har väl hoppat ganska bra med, placeringar upptill svår klass... Han är efter Cortez och är dessutom halvsyskon med Feliciano. Vilket betyder att Skrutten är linjeavlad (enligt vissa inavlad, jag anser att vi har tagit tillvara på det positiva med stammen).

Cortez har nog de flesta hört talas om någon gång (dessutom är han riktigt söt). Han är då efter Cor de la Bryère. Som man hittar lite överallt i stamtavlor nu mera.

Klaga på tekniken vore väl fel? Den är ganska fulländad!

Så det var lite kort om hans stam, orkar inte leta reda på fler avlägsna förfäder. Tänkte att jag skulle göra något liknande med Index istället. Fast New Forestarna kan ju inte direkt skryta med meriter som OS-placeringar... Och meriter har jag inte heller orkat skriva upp men de flesta av de jag har rotat fram har väl gått svår klass i hoppning.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback