Rida bil!

Jag snubblade över en rolig lista "att vara ryttare och köra bil" på en blogg, ni kan läsa den här. Det är löjligt vad jag känner igen mig...

Det är klart att jag smackar på bilen och skriker "kom igen, kom igen", lika mycket till bilen som en önskan över att grannens katt INTE rör sig på vägen just när jag ska ta mig uppför backen hemma (särskilt när den är hal...). Dessutom ropar jag ett "bra" när vår gamla bil tagit sig upp och till katten som hade vett att hålla sig borta från vägen.

Våra bilar blir ofta törstiga och måste därför vattnas någon gång ibland vid macken, problemet är att deras soppa är dyrare än hästarnas vatten... Den nyare bilen är väldigt förtjust över att få sträcka ut ordentligt på raksträckorna och göra av med all energi han har skaffat sig över natten (den är ännu värre när jag är sen, då måste jag ropa "ptroo" till den mer än en gång ^^).

För att han inte ska ta illa vid sig bromsar jag med sätet istället för att slita i honom, dock är det inte lika effektivt. I rondellerna är jag noga med att ställa bilen åt rätt håll och framför allt styra med vikten, lyssnar den inte lutar jag mig lite extra...

Den var riktigt träffande för att vara ärlig. Även om jag insett att halvhalter inte är någon idé. Jag rekommenderar även "rida cykel"- listan som finns här.





haha så sant som det e sagt, inte allt men man känner igen sig i det mesta^^

2011-12-17 // 21:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback