TR-ändringar 2012

TR för nästa år har kommit ut nu och det bjöd på lite ändringar. Det jag (dressyrtönt som jag är) reagerade mest på är att man har släppt på reglerna för bett och nosgrimmor. Nu verkar det mesta vara tillåtet där med. Vilket kan vara bra då bett som ska vara bra för tänderna på hästarna tidigare har varit förbjudna. Men sedan fann jag ett intressant stycke som jag inte riktigt förstår, nämligen följande.


Ska detta betyda att mer eller mindre alla saker som har en tillverkares namn skrivet på sig ska bli förbjudna? 3 kvadratcentimter är inte så stort om man säger så.



Om jag inte räknat fel har vi här en bit som är 3 * 1 cm (eller 40 * 115 pixlar) vilket blir 3 kvadratcentimeter. Jag får vara glad över att jag är dressyrryttare och slipper alltså oroa mig för mina Scapa-schabrak som jag inte äger ^^ Men jag undrar fortfarande om jag verkligen har läst det här rätt? För då är regeländringen helt sjuk!








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback