(går)Dagens ridning

Index: Skulle klättra honom och det gick väl bra. Han kändes lite konstig men antog att bettet inte dög för herrn. Så jag brydde mig inte så mycket. När jag kom hem insåg jag att han hade 3 skor på sina 4 hovar... Då blir man mindre glad! Hovslagaren ska ändå komma i början på den här veckan så vi orkade inte spika på någon ny sko...

Skithäst! Inte alls snällt måste jag säga ):

Skrutten: Det blev banan för hans del tillsammans med Nelly och Diza. Gick faktiskt riktigt bra, förutom att han nu när han äntligen förstår vad en galoppfattning är anser att han bara har en galopp - höger. Jag tror att jag löste det problemet när jag insåg att jag tryckte till med ytterskänkeln före inner. Inte bra, har ju lärt honom att fatta för inner. Ska tänka på det här nu nästa gång jag rider honom på banan (:

Så red jag ju Diza med då, fast det har ju redan Nelly skrivit om.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback