Grythöjdens Index

Kan ju skriva lite min kära ponny för er som inte vet vem han är och så där.

Index är en New Forest- valack född år 2000 (en s.k. dubbelnolla med andra ord, vilket givetvis kan tolkas både som positivt och negativt). Jag har haft honom i drygt fem år, köpte honom i mars 2006. Då var han inte direkt utbildad utan kunde grunderna. Den mesta utbildningen har han fått av mig, med hjälp av mina tränare då, så man kan säga att vi har utvecklats ihop.


Det här skäms man ju nästan för, men jaja, provridningen av Index. Det var visst ett tag sedan!

Vi har tillsammans gått från att knappt kunna kröka på nacken till att gå en LA:P1 med så höga procent att det räckte till ett nationellt kval. Han är en envis liten ponny men när man väl har hittat knapparna på honom så finns det inte en underbarare ponny.

Det här är alltså mitt sista ponnyår så vi ska väl snart skiljas åt. Vilket känns riktigt tråkigt. Men det var inte vad jag hade tänkt skriva om.


Min stjärna nu, eller om man ska vara korrekt i slutet av april i år. Utvecklingen har verkligen gått framåt om man säger så (:

Index och jag är alltså ett riktigt härligt dressyrekipage även om vi hoppar ibland. Fast att vi egentligen känner oss ganska bortkomna. Överlag är han faktiskt väldigt snäll, man kan göra det mesta med honom och det har jag nog gjort med. Kört kapplöpning i skogen, badat med honom, hoppat barbacka i skogen (höll på att trilla av...), rejsat över snöiga åkrar, tolkat, helt enkelt nästan allt du kan göra med en ponny (och lite till).











Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback