Svar på tal!


För att kunna få sammanhang i det hela så lägger jag även upp den omdiskuterade bilden.

Nej, jag ser att han inte kliver på någon tygel. Det hade jag själv kunnat räkna ut. Däremot ser jag något som du måste ha missat. Vem du nu är. Alltid lika kul att skriva anonyma kommentarer. På det säger jag: "I have a sickness. It's called awesomeness. But don't worry, it's not contagious." Bara så att ni vet.

I vilket fall verkar du ha missat att min ponny går i en korrekt form med tanke på hans kroppsbyggnad och dessutom med tanke på hästens anatomi. När han går så här arbetar han med hela kroppen. Något som "ryttares" häst i fråga inte ens fått lära sig vad det är.

Jag tycker synd om dig om du anser att en häst ska gå så här:

Samtidigt som jag kan förstå att orutinerade ryttare tycker att det verkar fint. Fast det kanske inte är de som ska kommentera ifall min häst går på tygeln eller inte på en bild ifråga. Särskilt inte när jag visat på hur bra formen var.

Jag är ledsen, men kommentarer från ryttare som har mindre erfarenhet än jag tar jag inte åt mig av. Däremot är det alltid kul att skriva ett bitsk svar. Vilket jag har all rätt i världen att göra, med tanke på kommentaren från "ryttare". Nu börjar jag istället fundera på om jag inte ska lägga upp min akademiska uppsats om dressyr. Så att personer som "ryttare" kan få lite förståelse för hur en häst ska gå.

Och då menar jag hur den ska gå, inte hur de rids nu mera. Under tiden som det tar för mig att fixa det här kan "ryttare" och alla andra med samma tankar ta och läsa här och här.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback