Att återlämna ett guld...

Jag hittade det här på tidningen ridsports hemsida och nog måste väl vara något av det absolut värsta som kan hända? Stackars ryttare ):

SM-guld kommer att återlämnas

En SM-guldvinnare vid förra helgens ponnymästerskap i hoppning måste återlämna guldmedaljen. Anledningen är att ryttaren inte var kvalificerad för start.

Ryttaren tillhörde Varbergs Ridklubb som i ett pressmeddelande säger att medaljen kommer att återlämnas på måndag.

Enligt pressmeddelandet hade ryttaren fullgjort de felfria rundor som krävs för start i SM. Däremot hade ryttaren endast gjort två av de tre felfria rundor som krävs för att få starta på den nivå som innebär kval till SM. Ryttarens tränare, som också än anhörig, hade uppfattat regelverket som att det gällde tre placeringar - inte tre felfria rundor - i den lägre klassen som krav för start på den högre hinderhöjden.


Usch för kvalregler säger jag bara, ibland går det väl lite långt? Ryttaren var ändå duktig nog att tävla på den nivån så jag ser inte riktigt problemet... Fast regler är väl regler oavsett hur konstiga de kan tyckas vara?

 

 

 





Gud vad tragiskt! Stackars tjejen som fick lämna tillbaka det :(

2011-11-21 // 09:31:52

Ja det är helt sjukt, jag tycker synd om tjejen men också om tränaren som har "lurat" tjejen "/

2011-11-22 // 13:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback