Dagens ridning

Min ponny är ju inte logisk direkt (som om någon häst är det?). Idag var vi nere på banan och jag har börjat finslipa på galoppfattningarna för att de ska bli riktigt bra. I vilket fall så har min kära ponny valt att inte alls förstå mina hjälper utan det blir mest slängtrav. Så jag har mer eller mindre gett upp och fattar som jag har gjort hela tiden innan.

Idag tränade jag mest på övergångar och tänkte att jag likaväl kan testa galoppfattningarna när jag ändå håller på. Och minsann då har han fattat galoppen (oj, vad kul jag kan vara ^^)! Fattningarna satt helt klockrent och jag lovar att det knappt kommer synas när jag gör en fattning nu (eftersom mina ben ändå flaxar runt...) om han håller i det här (:

Däremot fungerade inte skänkelvikningarna som annars är något han har lätt för. Men det går väl kanske inte att få allting att fungera på en gång? Särskilt inte när man har en ponny med ganska mycket egna åsikter (;






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback