Även hästar ska vara försiktiga med vissa kombinationer...

Jag är en snäll människa så när min ponny började bli lite loj p.g.a. att han sätter päls tänkte jag hjälpa honom lite. Oftast är det så att de behöver mer B-vitaminer så jag började ge honom lite Biotin. Det skulle jag nog aldrig ha gjort. Efter 5 dagar flaxade han med öronen och var mer i luften än på marken. Jag funderar på om man kan kalla det fylla på häst?

Han bockade som en idiot när man petade med spöet och hade betydligt roligare än jag kan man säga. Som om inte det räcker har jag pajjat ytterligare en dragkedja på ett par ridstövlar... Nu förstår jag varför det inte är livstidsgaranti på dragkedjorna (;

Nu blir det inte någon mer Biotin för min kära pålles del. Egentligen borde jag väl ha lärt mig vid det här laget att man inte ska blanda en klippt häst med Biotin. Den önskade effekten blir lite väl bra (;







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback