Hjälp dem, snälla?

Visst är den här ändå obetalbar, även om den inte slår klassikern "skivad kalv lever med kul potatis" eller den mindre kända "häst skjuts, 15 kr".



Jag menar tänk på de stackarna som faktiskt letar efter en region mellan Sverige. Tänk er själva, springande på norska gränsen i hopp om att finna drömhästen. Men icke, det de hittar är en övergödd fjording och en skidåkande norrman med randig toppluva. Nej, sånna hemska minnen vill jag helst bespara andra.

Så eftersom det faktiskt finns något som heter Mellersta Sverige så funderar jag på om jag ska ge hastnet ett diskret anonymt tips. Eller om jag helt enkelt ska strunta i det och - så här i särskrivningarnas tid - låta alla andra skratta åt denna underbara miss.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback