Dagens ridning!

Eftersom jag var ledig idag (eller hade inställda lektioner) så tog jag mig tid och byggde upp lite hinder till pållarna. Det blev alltså lite gymnastikhoppning i cavalettiform vilket både hästarna verkade uppskatta. Index tycker studs är jättekul och körde den taktiken på allt han såg. Det slutade med att jag fick lägga ner alla bommarna på marken så att han faktiskt kunde trava över en gång. Galoppserien tog han i som aldrig förr och tyckte var jätterolig. Att en dressyrponny kan förändras så efter att ha träffat en bra tränare ett par gånger (:

Skrutten borde väl egentligen inte jag hoppa då jag är kass på allt som har med hoppning att göra. Men lite cavaletti tror jag inte att han dör av. Snarare tyckte han att det var roligt som variation. Dock märktes det att han inte riktigt fattar hur man ska få med sig benen i alla övningar, men han försöker och fattar att man ska över allt som ligger framför fötterna.


Skrutten idag (: Mamma filmade bara, vilket var bra för då syns det inte att han är jätteskitig... Regn resulterar i en blöt häst och kombinationen lera och vatten är inte bra.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback