Och de hade ju verkligen behövts...

Idag när jag kom ner till stallet stod det 3 bara hästrumpor och frös i regnet. Jag skyndade mig givetvis att böka på alla hästarna täcke, bör tilläggas att det endast var de stora hästarna som gick utan. Inte heller tog jag in dem utan stod i hagen och hoppades slippa bli översprungen. Nå, Skrutten var ju inte så jobbig om man bortser från att Rainman tyckte att han skulle hjälpa mig. Ballerina hade bockat som en idiot innan men stod så snällt. Benzin traskade runt i en cirkel med mig hängande i grimskaftet. Iza som jag bytte täcke på gick omkring i hagen trots att jag hade bundit henne. Index fick dubbla täcken efter att jag hade ridit.

Meningen med den här utläggningen? Jo, jag la ner ganska mycket tid och energi på det här. Gissa vad? Nu regnar det inte en enda liten droppe utan det är nästan fint väder! Snacka om att lägga ner en massa arbete i onödan? Andra gången som jag är så noga med att lägga på hästarna täcke helt i onödan...





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback