Språkpolis på intåg

Ett urval i från Hastnet.se. Jag förstår inte hur folk tänker? Ska man sälja en häst är väl det viktigaste att man verkar seriös, det tycker inte att man är i annonser med felstavningar och särskrivningar. Första intrycket är trots allt viktigt och det kommer i rubriken så se till att åtminstone den saknar felstavningar och särskrivningar!


Om jag börjar uppifrån och går neråt.
1. Nog för att ponnyn är härlig men inte nog med det den är "B" också! Ett uttryck från att något inte når ändå upp till A...
2. Här går väl ändå gränsen för vad som är okej i en annons? Låt gå att man missar ett litet bindestreck men det här?
3. Det här är bara en småsak i jämförelse men ska man vara korrekt heter det "Rid-/hopphäst".
4. Undrar vem herr eller fru Fältävlan må vara?
5. Nämen vad roligt, den blivande eliten är ponny! Undrar var elit häst har tagit vägen?
6. Och vet man inte hur det ska se ut då är man konsekvent och skriver inte ihop någonting.

Och sedan funderar språkpolisen på var svenskaundervisningen i skolan tog vägen? Jag har mina brister men det här, det är ganska extremt egentligen!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback