Jag är kär!

Kollade på delar av dressyren idag och in på banan kommer en spanjor med en vit PRE-hingst, jag som redan är kär i just den rasen började dreggla. När jag sedan såg ritten kände jag bara "wow!". Vilket ekipage, vilka piaffer de gjorda, helt underbara byten medan ryttaren satt helt stilla i sadeln hela programmet var klockrent. Nu var jag ju givetvis tvungen att googla lite och hittade deras kür som skulle vara något utöver det vanliga.
  
 
Och det enda jag kan säga är se och njut! (Vilken inspirationskälla, min nya häst ska definitivt vara en PRE, eller möjligtvis en Lusitano. Om ni frågar mig så är det här en vinnare, av de ekipagen var det nog bara britten med Valegro som kunde göra lika snygga piaffer och passager. Frågan är varför det fortfarande används så mycket halvblod i dressyr när raser som PRE har så mycket lättare att samla sig osv och 90 % av ryttarna på elitnivå ändå måste rollkura sina halvblod för att kunna försöka samla ihop dem?)  
 
Och nej jag är inte patriot längre, min lojalitet svänger och f.n. har jag gått från "aussie" till svensk och nu spanjor, på lördag är jag aussie igen (;
 
// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback