Hjälmfrågan?

Jag har hjälmproblem. Jag är i stort behov av en ny hjälm men kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa för sort. De jag väljer mellan är en Uvex-modell, Mips eller Jacson Wen. Jag vet att Jacsonen inte är lika säker som Uvexen och Uvexen är inte lika säker som Mipsen. Alltså vilken ska jag välja?
Jacson Wen? Ska vara klumpig och inte lika säker men passar både till dressyr och hoppning. Dessutom finns den inte i blått...
Enligt tillverkaren säkraste hjälmen på marknaden. Men den finns bara i svart! Annars är det en allround-hjälm.
Uvex, har hört bra om den frågan är om jag kan tänka mig att rida i en cykelhjälm? Dock en lättviktshjälm.

Antagligen blir det en Uvex trots allt. Och jag har inte så mycket att skriva om, ifall någon skulle undra. Det är inte så att jag har ett underbart dressyrpass att utvärdera ifrån datorstolen. Som föresten är bekvämare att sitta i än vår luftstoppade dressyrsadel (;





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback