Havrepappa har gjort det igen (:

Det är nog ingen som har missat debatten om loggor som fick hästvärlden att koka under de sista dagarna förra året. Förbundet backade och alla var glada och nöjda. Nu visade det sig att Havrepappa hade gjort något som ingen annan hade tänkt på - han kontaktade tillverkarna av utrustningen.

Det visade sig att stora, internationella företag som Pikeur, Eskadron och Kingsland inte alls hade någon tanke på att ändra sina kollektioner för att ett litet skitland som Sverige fått storhetsvansinne. Jag tackar Havrepappa för att han kollade upp detta åt mig (;

Nu till det roliga, vad händer 2014? Tyskland verkar inte alls ha samma regler som Sverige, trots att de ska vara internationella. Kommer alltså vårt förbund att börja tänka på sina medlemmar eller ska de skjuta upp ett beslut om löjligt små loggor för att kunna skaffa sig argument?

Jag tvivlar, då skulle nämligen SVRF framstå som Sveriges - om inte världens - största pajasförbund inom idrottsvärlden, ja de slår t.o.m. SVEMO vilket är en bedrift i sig. Därför tror jag nog att förbundet tar sitt förnuft till fånga så att man kan få fortsätta tävla i den säkraste utrustningen på marknaden (Racesafe och Uvex loggor är för stora).

Jag tror nämligen fortfarande på ridsporten och jag tror att med ett förbund som är realistiska i sitt synsätt - och framförallt ser till alla medlemmars behov - skulle Sverige vara ett land att räkna med i internationella sammanhang i betydligt högre grad än vad vi är idag.








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback