Onödig konkurrens?

Med artikeln "Konkurrens om stoägarna" i ridsport som grund började jag fundera lite. Paul Schockemöhle räddade Flyinge från att mer eller mindre gå under, väldigt bra gjort då Flyinge behövs för den svenska aveln. Dock vet jag inte om man måste lägga en hingstvisning samma dag som Tullstorp, en dag som de har abonnerat på i 13 år?

Jag vet inte om det är jag eller Paul som är löjlig men visst borde gå att hitta ett annat datum? Att Tullstorp konkurrerar med Flyinge är inget nytt då båda har anläggningar i Skåne. En hingstvisning på samma dag känns däremot som att gå för långt. Kanske visste inte Paul om att det var en dag som redan kunde räknas som upptagen, om inte så får jag säga att Schockemöhle har gjort nog så mycket för ridsporten även om vissa saker har varit bättre än andra.








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback