Riktig vinter önskas

Trots snön är jag fortfarande inte glad (om det nu fortfarande är snö på marken? Är ganska osäker på det), banan är nämligen en knagglig, frusen sandplätt med ett tunt lager snö, som för att dölja alla sina bulor. Åkern hade inte frusit utan var lika dyngsur som den har varit hela hösten. Därför slutade det med att jag hamnade ute i skogen - igen. Inget fel med det egentligen.

Idag bytte jag dessutom bett till en plaststång, det kändes inte som om han bet sig fast i bettet lika mycket. Sedan uppskattade Index vädret lika mycket som jag och ville komma hem fortast möjligt. Vilket man gör om man är snäll häst (; Inte för att jag hade märkt om han hade tagit bettet när jag sitter med stelfrusna tummar och klamrar mig fast med lika stela knän.

Nu har jag en förhoppning om att det kan bli vinter (med vinter menas minusgrader och snö), om så bara för några dagar?







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback