Dagen!

Spenderat dagen i Växjö på Linnéuniversitetet för att förhoppningsvis bli klokare på vad jag faktiskt vill bli. Det vet jag inte om jag blev, egentligen. Men lika glad är jag för det, eller inte. Oavsett vad så gick jag ut och red Index när jag kom hem.

Eftersom vår bana är stenhård skrittade jag bara där och mjukade upp honom innan jag gick ut på en gräsplätt för att trava lite. Vi har lyse på banan, därför är det roligare att vara där. I traven försökte han springa iväg med mig och blev lite tjafsig i munnen så jag försökte att rida mycket tempoväxlingar för att han skulle lyssna på mig. Då han började tjafsa med huvudet var jag noga med att öka - minska tempot med hjälp av sitsen och hålla ett mjukt stöd i handen så han kände att jag inte ville dra ner honom och han fick välja själv att söka sig ner. Efter ett tag fattade han att han var tvungen att ge sig även idag och då gick jag hem.






» Lisa

HEj!

Allt bra?

Kram

2012-03-08 // 23:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback