Fundering...

Sitter och lutar mig tillbaka och njuter av Fredie Mercurys underbara röst. Just nu har jag hamnat i en Queen-period, som en protest på Beliebers och alla andra pop-älskare. Även om de givetvis får lyssna på sin musik utan att jag bryr mig, givetvis. Jag har bara insett att med film och musik är det precis samma sak:

Utvecklingen hamnar i tekniken inte i filmen eller musiken. Artisterna sjunger inte bättre men har coola beat och bra festdunk till sången. Filmen går ut på att trötta ut oss med specialeffekter istället för att satsa på en bra handling.

Och vad det här har med hästar att göra? Tja, utvecklingen där är precis likadan. Vi föder upp hästar med allt bättre gång och hoppteknik medan vi rider allt sämre och har större problem med att se igenom alla "specialeffekter" och allt "festdunk".

Det var en optimistisk observation. Så om vi nu satsar på filmer med bra handling, artister med bra sångröst och ryttare med känsla och hästvett kommer vi antagligen slutligen att gå framåt i utvecklingen om vi kan lära oss att ta tillvara på det bra material vi har.

Nu avslutar jag kvällen med "I want to break free".







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback