Om dagen...

Då kan jag berätta hur det gick på P & J med. Jag skulle som sagt hoppa 70 cm med Index och det gick väl sådär. Vi kom i tid men jag stressade inte direkt vilket inte visade sig så smart. Det gick nämligen jättefort när de väl kommit igång och jag hann inte alls rida fram Index så mycket som han behöver. Antagligen handlade om 5-10 minuters framridning. Men det är mitt fel. På framridningen kändes han ändå helt okej, jag försökte bara få fram honom ordentligt så att han lyssande på mig. Det fick jag inte tillräckligt.

Inne på banan så blev nog jag ganska passiv och vi stannade på 2:an efter att det gått kanon på 1:an. Mellan 2:an och 7:an gick det sedan jättebra och det bara flöt på. Sedan kom vi till 7:an och det tog stopp igen. Ganska onödigt om jag ska vara ärlig, hindret kom ganska snabbt och vi kom nog lite fel med. Dessutom var han kissnödig och då gör han ingenting annat än det han absolut måste. Men jag är nöjd ändå, det flytet som vi hade mellan 2:an och 7:an har vi normalt aldrig i ett ridhus så det kändes kanon! Resten får jag skylla min kassa framridning och passiva ridning för.






Sv: Hat lagt till dig också nu! :)

2012-03-10 // 17:28:28

Fin blogg :)!!

2012-03-11 // 16:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback