Index idag (:


Idag blev det tävlingsoutfiten på och ner till banan med knoppad ponny. Min duktiga hov-fotograf tog sig tid att fota mig och Index.

Anledningen till tävlingskläderna? Jag har dragit på det men tillslut har jag tagit mitt livs svåraste beslut. Index ska säljas och annonsen ska ut på hastnet så fort som möjligt. Jag har bara pratat lite löst om det hela innan men nu har jag bestämt mig. Index är för liten för mig och han förtjänar att komma till en ny liten ryttare som kan ha kul med honom - och som får tävla. Han saknar nämligen att få tävla. Dessutom vet jag inte ens om jag har möjlighet att ha häst under hösten eller inte. För Index är det alltså bättre med en försäljning. För mig är det bättre om han stannar.

Jag får helt enkelt minnas de 6 år vi har haft tillsammans med glädje och hoppas att jag hittar en bra ryttare till honom. För mig är det viktigast att han får ett kanonbra hem! Han får alltså stanna tills jag känner att jag hittat rätt köpare. Så än är han inte precis såld, han är bara till salu.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback