R.I.P Lee

En bra dag slutade med en smärre chock. Klickade in mig på Expressen, såg en bild på en speedwayförare. En sådan förare som jag känner igen direkt. Sedan läser jag rubriken. "Lee Richardsson avled efter en svår krasch". Då stod det stilla. Är det ett skämt, inte kan väl, nej inte han. Fast jo, olyckan var framme och en av Vetlandas gamla förare kommer aldrig att komma tillbaka till Vetlandas bana för att representera sitt nya lag.

För min del minns jag alla de 5-1 Lee körde in tillsammans med bl.a sin parkompis Ljung. De körde i första heatet och en 5-1 från deras sida betydde att Vetlanda vann. Ofta blev det en 5-1 och nog kan man tacka Lee, och Ljung, för det. De gav den bästa tänkbara starten för laget.

Även om Lee lämnade klubben för ett par år sedan känns han ändå som en Vetlandaförare. Just nu går tankarna till Lees familj, släktingar och vänner. R.I.P Lee Richardsson





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback