Clinic

Idag var jag i Vetlanda och tittade på clinic med Eamon Hickey. Det var riktigt intressant att se! Han arbetade med 2 stycken unghästar på 2,5 år som han aldrig sett innan och som var så gott som ohanterade. Med tanke på den kommunikation han fick med dem syntes det inte att de var ohanterade unghästar överhuvudtaget! Så lugna som de var så kändes det mer som om de var ridskolehästar.

Häst nummer två med ryttare för första gången, här i grimma och utan sadelgjord.


Det var helt underbart att se hästarna så avslappnade och trygga samtidigt som det syntes att Eamon litade på dem. När han ställde sig upp på en häst, utan sadelgjord, som inte haft ryttare innan då blev jag imponerad. Nu vet jag att jag har en hel del att lära mig samtidigt som jag har fått en hel del bra tips och idéer på hur man ska arbeta med unga hästar och hästar överlag.

// Johanna






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback