Jag orkar inte.

Ja, idag ska vi träna på att berömma folk (YES! Äntligen!). Så nu tycker jag att ni ska säga till folk hur snygga de är, hur fina kläder de har, eller hur bra kläderna sitter.
 
Ridå.
 
Tack, tack och ännu mer tack. Vad ytterst vänligt av dig att säga hur fina kläder jag har. För det var precis det jag ville höra nu när jag har lyckats bestiga Mount Everest med bakbundna händer. Jag blir ytterst tacksam om någon berömmer mina kläder och hur snygg jag är, eller tja kanske inte... Får jag höra att jag gjort något bra, då blir jag glad. För då vet jag att min prestation var bra och inte det ytliga som alla kan fixa till med lite pengar, kläder och smink. 
 
Min vädjan till er: om vi inte har kommit längre så kan vi lika väl gå tillbaka till att hälsa "God Morgon" till alla vi möter. Det ger mig mer att få en morgonhälsning än att få veta hur snygg jag är. För det spelar inte någon som helst roll hur jag ser ut. Alla har lika mycket värde oavsett, eller hur? Så varför då fortsätta att tjata utseende och ge alla ångest över hur de ser ut? Det gör ändå ingen glad.
 
Slutsats: Ja beröm mer! Men beröm efter prestation inte utseende.
 
Det var allt från mig.
 
// Johanna




Hej! Vill du vara med i våran bloggtävling där du kan vinna ett Amigo fleecetäcke i valfri färg och storlek? :)
http://ponnydressyr.se/2013/february/vinn-ett-fleecetacke-fran-amigo.html#comment

2013-03-03 // 02:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback