Foyle's war

Nu när jag har internet så blir det även en del film, särskilt eftersom jag har tillgång till ett konto på Filmnet. Och hur roar man sig en kväll när man sitter ensam i en lägenhet och är slut efter en dag på jobbet? Jo, man tittar på serier.
 
Min nya favorit är Foyle's war. Lite som Morden i Midsomer, eller snarare väldigt mycket. Skillnaden är egentligen att denna utspelar sig under andra världskriget och Morden i Midsomer i nutid. Annars är den typisk brittisk så det förslår! Man slipper den löjliga amerikanska patriotismen och får istället en brittisk serie med ett klassamhälle som får en att häpna. Det är kanske det som gör den så bra, att det är så otroligt att det måste vara sant. Att sedan Foyles chaufför måste vara en av de härligaste någonsin gör inte saken sämre. Hon är helt underbar måste jag säga!
 
Japp, visst är det en bilkårist (alltså militär) som har fått beblanda sig med poliserna. Som lite övernördig när det kommer till andra världskriget så är jag alltså helt fast.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback