Materiell lycka! (:

Nä men ska vi snacka lite materiell lycka nu kanske? Insåg typ efter två dagar på Eksjö stadsfest att min garderob består av jeans, bylsiga skjortor och två par utgångna conversekopior från Skopunkten. Classy...Eller tja, om jag typ skaffar mig ett styrkjärn så har jag en hel del kläder i garderoben som går att använda. Min hästgarderob är däremot välfylld med märkeskläder - prioriteringar? Jag har däremot inte ett enda par skor som faktiskt är hyfsat snygga. Jag kan inte gå i klackar så allt sånt har jag redan bortprioriterat. Så nu letar jag skor. Lite sådan där kvinnlig materiell lycka ni vet? Jag har ett par Dr Martens som jag älskar - världens snyggaste sko! Dock är de fodrade, alltså inga bra skor att använda nu... Däremot helt underbara på vintern! Så jag funderade på ett par till.
Typ den klassiska modellen.
 
Eller de lackade?
Sen är det ju liksom inte något fel på Palladium heller... Fast det är nästan den modellen av sko som jag redan har två par av.
Och eftersom Jodphurs ändå verkar vara på modet så kanske jag kan slå två flugor i en smäll och köpa ett par från Ariat. Så kan jag ha dem i stallet och hemma? Ett tag iaf.
Eller så sparar jag mina pengar så jag kan köpa ett par nya ridstövlar i dressyrmodell. Måttbeställda för att passa mina ben med dragkedja fram. Nu förstår jag varför jag skulle ha börjat plugga direkt efter studenten! Då hade jag nu suttit med studieskulder och käkat nudlar för att någon gång i framtiden - när lånen är avbetalda - kunna köpa precis vad jag vill. Ska sluta vara så raljant, som ensamstående boende i en lägenhet med hyfsat låg hyra så klarar man sig alldeles utmärkt på sin soldatlön. Speciellt de månaderna när man dessutom har haft övningar! Det är bara det att jag inte kan köpa Dr Martens-kängor, nya ridstövlar, en ny sadel till Dilko, förstärkare och nya högtalare samma månad. Fast vem fan kan det - egentligen? (; Utan att hamna i lyxfällan då...
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback