Lång uppdatering (:

Då ska vi se vad som har hunnit hända sedan sist. Jag har varit i Falköping och skjutit lerduvor. Det var ganska givande måste jag säga. Jag har någonstans börjat fundera allt mer seriöst på att verkligen klara av hela jägarexamen innan hösten, högviltsprovet inkluderat. Då är duvorna ett steg på vägen. Vi får se hur det går men ingenting är väl omöjligt med lite övning!
 
Vad gäller Dilko så fick han följa med Julia och Iza till ridhus när de tränade med div. 2 laget. Kanonbra för herrn att få komma ut lite! Det är väl egentligen första gången jag åkte med honom på något lite större så nog var han rätt spänd. Efter ett tag så slappnade han dock av och sen var det inte så mycket mer med det. Givetvis tyckte han att det var jätteskoj att få åka iväg men det verkar som att han kmr vänja sig rätt lätt vid stoj och stim på en tävlingsplats. Ridningen gick jättebra när jag väl klättrat upp på ryggen efter ett tags skrittande vid hand. Han kändes kanonfin och jag trodde mig ha ridit av honom den mesta energin...
 
...men icke! Igår var vi nämligen ute i skogen och studsade runt. Tror att han slog sitt gamla rekord i luftsprång tiofalt under den ridturen. Jag var ytterst glad över min livlina till halsring annars hade jag dessutom varit tvingad att bjuda på tårta nu. Och det är något jag verkligen inte har lust att göra! Men på något mystiskt vis så hann jag inte ens med att bli varken rädd eller nervös vilket bådar gott för helgens skogsturer. Jag kan nämligen erkänna att jag inte är den tuffaste ryttaren när hästen studsar runt som en gummiboll. Igår så kunde jag däremot faktiskt stanna honom så jag antar att det var känslan av viss kontroll trots krumsprången som fick mig att känna ett visst övertag. Oavsett vad så önskar jag mig sommar - en tidig sådan så att hästarna kan släppas på bete och bli lite härligt betesloja... (;
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback