Detta väder!

Jag har efter den här vintern lärt mig att sluta hata regn. Du blir blöt, du torkar. That's it. Och det kommer från någon som verkligen har hatat minsta lilla duggregn och helst myser under en filt när det så varnas för extrem dagg. Typ. Det jag inte gillar är att de som påstås utfärda väderprognoser inte har den minsta aning om vad de håller på med. Igår skulle det vara uppehåll hela dagen. Jo men visst va? Vem fick byta täcke på sin häst för att det typ hällregnade? Idag skulle det vara uppehåll till kl. 15. Gött tänkte jag då kan jag plocka ut bommar och rida mitt på dagen. HAHAH! När jag skulle upp till stallet insåg jag att det duggregnade, kollar radarbilden. På väg in i ett fett regnområde. Omplanering deluxe, filmdag och cykla upp till stallet i ösregn för att mata hästarna. Bytte återigen täcke på Dilko (Självförvållat dock). Matar hästar, mockar och fixar i stallet. Inser att det vräker ner snöblandat regn. Cyklar hem.
 
Cyklar upp till stallet nu på kvällen för att rida. Det de varit eniga om är att det skulle regna på kvällen. Rider ner till banan. Dilko går som en klocka! Efter galoppen var han helt underbar att rida! Innan dess lite tjafsig men lyssnade kanon på mig, vi tränade övergångar och de satt som en smäck (: Tränade på att släppa knäna och bromsa med sätet, vilket jag egentligen visste fungerade. Nu sitter jag dock med ömmande lår och väntar på träningsvärken från helvetet tills i morgon. Jag var visst inte van vid att rida så, men Dilko trivdes betydligt bättre med det. Rider upp från banan, då hade det knappt ens duggregnat under tiden vi var nere.
 
Kommer tillbaka till stallet, fixar med Dilko osv. Cyklar hem, ja det regnar men öser inte ner utan lite lagom sådär (om det nu kan regna lagom). Så. Kan ni de där meteorologerna åtminstone litegrann försöka att förutse vädret istället för att använda lottosnurra? Det skulle underlätta valet av täcken och få min dagsplanering att fungera bättre. Tack på förhand (;
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback